روز تولد یکی از شادترین و پرهیجانترین روزها برای کودکان ماست. بسیاری از آنها تمام سال را لحظه شماری میکنند تا روز تولد آنها فرا برسد. آنها دوست دارند این روز را در کنار خانواده و دوستان خود جشن بگیرند و از هدایایی که دریافت میکنند هیجان زده شوند. برای آن که بتوان به بهترین شکل ممکن اقدام به برگزاری جشن تولد کودک نمود، به چک لیست این مراسم نیاز داریم. هر چند اگر برگزاری چنین جشنی را به یک گروه تشریفات با تجربه بسپاریم، دیگر دغدغهای در ذهن ما باقی نخواهد ماند؛ اما با این حال بهتر است با چک لیست برگزاری مراسم تولد کودک آشنا باشیم.
آشنایی با 10 چک لیست برای برگزاری مراسم تولد کودک
اگر شما هم از آن دسته پدر و مادرهایی هستید که میخواهید یک جشن تولد شیرین و ماندگار برای فرزند خود برگزار کنید، قبل از هر چیز باید برای آن برنامه ریزی کنید. اگر شما چک لیست مراسم تولد را تهیه کنید، بهتر میتوانید برای بخشهای مختلف آن برنامه ریزی کرده و برای آن آماده باشید. ما در ادامه مطلب، شما را با 10 چک لیست مراسم تولد کودکان آشنا میکنیم و خوشحال میشویم اگر با ما همراه باشید:
1. بودجه خود را برای برگزاری جشن تولد کودکان در منزل تعیین کنید
قبل از هر کاری به این موضوع فکر کنید که میخواهید چه میزان برای جشن تولد هزینه کنید؟ مبلغی که برای این کار در نظر گرفتهاید، تعیین کننده پارامترهای دیگری مانند تعداد مهمانان، نوع پذیرایی، دیزاین مراسم تولد و… خواهد بود. سعی کنید جشنی برگزار کنید که کاملاً با بودجه شما هماهنگی داشته باشد و فشاری بر دوش شما وارد نکند.
2. یک تم مناسب با شخصیت کودک و علاقه او تعیین کنید
کودکان از مشاهده این که جشن تولد آنها با یک تم زیبا برگزار شده است، بسیار خوشحال و ذوق زده میشوند. پس چه خوب است اگر یک تم برای تولد او تعیین کنید که می دانید کودک به آن علاقه دارد. شما میتوانید تم تولد را بر اساس شخصیت کارتونی، شخصیت ورزشی، کتابهای مورد علاقه کودک و… تعیین کنید. فراموش نکنید که تم تولد بر روی پارامترهایی مانند دیزاین جشن، لباس مهمانان، طراحی کیک و… تاثیر میگذارد.
3. به محل برگزاری جشن تولد کودک فکر کنید
محل برگزاری جشن تولد، یکی دیگر از فاکتورهایی است که در چک لیست ما قرار میگیرد. شما میتوانید با یک گروه تشریفات هماهنگ کرده و جشن تولد را در باغ یا تالار برگزار کنید. شاید هم بخواهید اقدام به برگزاری جشن تولد در خانه بازی نموده و کودک خود را سوپرایز کنید. فراموش نکنید مکانی که انتخاب میکنید، باید فضای خوبی برای بازی و سر و صدای کودکان داشته باشد.
4. لیست مهمان را آماده کنید
یکی دیگر از مهمترین مواردی که باید به آن فکر کنید، لیست مهمانان است. به سبب آن که این جشن تولد برای کودک شما برگزار میشود، پس سعی کنید مهمانانی که دعوت میکنید از میان دوستان و همسن و سالان آنها باشند. به این صورت یک مراسم شیرین، هیجان انگیز و عالی برای کودک خود برگزار خواهید کرد که تا سالها در خاطر او باقی میماند.
5. زمان برگزاری جشن تولد را تعیین کرده و آن را به اطلاع مهمان برسانید
تاریخ مناسب را برای برگزاری جشن تولد کودک خود انتخاب کرده و آن را به اطلاع مهمانان خود برسانید. بهتر است این جشن را در یکی از روزهای آخر هفته و یا مناسبها و تعطیلاتی که در تقویم وجود دارد برگزار کنید. به این صورت مهمانان میتوانند خود را با زمان برگزاری تولد هماهنگ نموده و در آن شرکت کنند.
6. یک کیک تولد خوب و عالی سفارش دهید
هیچ چیز به اندازه برش کیک تولد و خوردن آن، به بچهها در جشن تولد لذت نمیدهد. بنابراین یکی از مهمترین چک لیستهایی که برای برگزاری این جشن باید به آن فکر کنید، کیک تولد است. بهتر است اندازه کیک به تعداد مهمانان سفارش داده شود و دیزاین آن را بر اساس تم تولد تعیین کنید.
7. هدیه تولد را فراموش نکنید
یکی از هیجان انگیزترین قسمتهای تولد برای هر کودکی، باز کردن هدیههای تولد است. هر چقدر هم که شما به سایر بخشهای تولد توجه کنید، باز هم کودکان بیصبرانه در انتظار باز کردن کادوهای خود هستند. بنابراین بر اساس بودجهای که دارید، یک هدیه تولد بسیار خوب و عالی برای کودک خود تهیه کنید.
8. به پذیرایی از مراسم فکر کنید
نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، پذیرایی از مهمانان در مراسم تولد است که این موضوع هم بر اساس بودجه شما تعیین میشود. اگر میخواهید با ناهار یا شام از مهمانان خود پذیرایی کنید، باید به نوع غذاها خوب فکر کنید. شما میتوانید در کنار غذای اصلی از فینگرفود، دسرهای متنوع، شیرین و میوه از مهمان خود در مراسم تولد پذیرایی کنید.
9. لوازم تزئینات و دیزاین را از یاد نبرید
شما باید به دیزاین و تزئینات مراسم تولد هم به خوبی فکر کنید و بهترین دیزاین را برای آن در نظر بگیرید. معمولاً بادکنک آرایی، دیزاینی است که برای بسیاری از جشن تولدها انجام میشود. بادکنک آرایی علاوه بر جلوه زیبایی که به جشن میبخشد، هزینه نسبتاً مناسبی هم دارد.
10. به لباس مناسب برای جشن تولد فکر کنید
بهتر است لباسی که برای کودک خود برای جشن تولد او تهیه میکنید، بر اساس تم تولد او طراحی شده باشد. خود شما هم باید لباسی بپوشید که با تم تولد او همخوانی دارد. همچنین باید به مهمانان جشن اطلاع دهید که در صورت امکان، آنها هم لباسهای خود را با تم تولد هماهنگ کنند.
گروه تشریفات گلگشت برگزار کننده جشن تولد کودکان
اگر میخواهید جشن تولد کودک شما تبدیل به یک خاطره شیرین و ماندگار در ذهن او شود، میتوانید برگزاری آن را به گروه تشریفات گل گشت بسپارید. ما سالهاست در زمینه برگزاری جشن تولد کودک به فعالیت مشغول بوده و تمام تلاش خود را به کار میبریم تا این جشن، به زیباترین شکل ممکن برگزار شود. زمانی که تمام مقدمات جشن تولد و روند برگزاری آن را به ما بسپارید، میتوانید با خیال راحت در کنار فرزند خود باشید و با او، از جشن تولد لذت ببرید.
نوشته برگزاری جشن تولد کودک + چک لیست آن اولین بار در تشریفات گلگشت. پدیدار شد.
source https://tashrifatgolgasht.com/%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ac%d8%b4%d9%86-%d8%aa%d9%88%d9%84%d8%af-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9-%da%86%da%a9-%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%a2%d9%86/
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر